CEVİZ AĞACI FİLMİNİN GALASI YAPILDI
Galaya film ekibinin yanı sıra Beyoğlu Belediye Başkanı Haydar Ali Yıldız da katıldı
Yönetmen ve senarist Faysal Soysal’ın oyuncu kadrosunda Serdar Orçin, Sezin Akbaşoğulları, Kübra Kip, Ali Mert Yavuzcan, Şebnem Dilligil, Murat Mahmutyazıcıoğlu ve Rıza Akın’ın yer aldığı ikinci uzun metrajı Ceviz Ağacı filminin dün akşam Atlas 1948 Sineması’nda galası gerçekleşti.
Çekimleri Türkiye’de Sinema Genel Müdürlüğü’nün ve TRT’nin katkıları ile gerçekleştirilen ve ilk Türk-İran ortak yapımı olan Ceviz Ağacı filmi, darbe sonrası travmalara ve kadın cinayetlerine getirdiği özgün bakış açısıyla farklı siyasi, ahlaki ve felsefi bakış açılarını şiirsel bir sinematografi, eşsiz bir ses ve müzik tasarımıyla sinema perdesinde seyirciyle buluşacak.
Filmin galasında konuşan Faysal Soysal, “Hem TRT için hem bizim için özel bir çalışma oldu. İlk defa bir Türk – İran ortak yapımı da gerçekleşti. Ama bizi asıl heyecanlandıran bugün ilk defa Türkiye seyircisiyle, kendi memleketimizin kültür sanat dünyasıyla buluşacak olması” dedi.
Oynadığı karakter ile ilgili bilgi veren filmin başrol oyuncularından Serdar Orçin, “Filmde Hayati karakterini oynuyorum. Kendini var etme çabası diyebiliriz aslında Hayati’nin. Acı bir hikayeden bahsediyor gibi olsak da sonunun yine de iyi bittiğini düşünüyorum bu acılarla yüzleşmeyi başarabildiği için. Bu anlamda, içinde herkesin kendine ait bir şeyler bulabileceğini düşündüğüm, edebi olarak da çok güçlü bir senaryo” diye konuştu.
Filmin görüntü yönetmenliğini Türkiye’nin en önemli ve başarılı isimlerinden Vedat Özdemir, ses operatörlüğünü Mustafa Bölükbaşı üstlenirken, İran’ın en iyi sanatçıları da filmin post prodüksiyonunda görev aldı. “Kaplumbağalar da Uçar” ve “Armut Ağacı” filmlerinin kurgucusu Mostafa Khergepoosh filmin kurgusunu; “Seyyar Satıcı” ve “Kertenkele” filmlerini ses tasarımcısı Mohsen Roshan filmin ses tasarımını, “Bir Ayrılık” ve “Güneşin Çocukları” filmlerinin renk tasarımcısı Hootan Haghshenas filmin renk tasarımını ve Payam Azadi de filmin müziklerini yaptı. Film bugüne kadar yurt içi ve yurt dışında birçok önemli festivallerde gösterilip toplam 12 Ödüle layık görüldü;
ÖDÜLLER
27.Adana Film Festivali, 2020,
En iyi Müzik/ Payam Azadi,
En iyi oyuncu/Serdar Orçin
Eurosia Film Festivali, 2020,
En iyi Görüntü Yönetmenliği Ödülü/Vedat Özdemir
6.Bremen Film Festivali, 2021
En iyi Edebiyat Filmi Ödülü
8.Torino Underground Film Festivali, 2021
En iyi Film,
En iyi Kurgu/Mostafa Khergapoush
7.Balkan Panorama Film Festivali, 2021
En iyi Film,
En iyi Oyuncu/Serdar Orçin
6.Londra Şehir Ödülleri Festivali, 2021
En İyi Yabancı Film Ödülü
6.New York Artist Forum, Festival of Moving Image Festivali, 2021
En İyi Kurmaca Film,
En iyi Oyucu/ Serdar Orçin
9.Antakya Film Festivali, 2021
En iyi Oyuncu/Serdar Orçin
Filmin Konusu
Birçok açıdan silik ve pasif bir karaktere sahip edebiyat öğretmeni Hayati, karısı tarafından hor görülüp terk edilir. Bir süre sonra ataerkil özellikteki kasabada kimliği belirlenemeyen bir kadın cesedi bulunur. Hayati cesedin karısına ait olduğunu iddia edip başkasının işlediği cinayeti üstlenir. Peki ama işlemediği bir cinayeti neden üstlenir insan? Film bu sorunun peşinde insanın en saklı, en gölgede kalmış, derin taraflarını aydınlatmaya çalışırken tutunamayış, kadın cinayetleri, şiddetin bin bir yüzü, edebiyat, tutkular ve pişmanlıklar gibi uğraklarıyla dünya yüzünde insan için özne olarak var olmanın imkanını sorguluyor.
Yönetmen Görüşü’nden Alıntı:
Bu filmle insanı, yani kendimizi karanlık ve korkak yanlarımız ile yüzleştirerek vicdanımızın sönen ateşini bulmak ve onu bir umutla harlatmak istiyorum. Bu sebeple cinayete ve suça şahit olmanın bedelini minimal bir olay üzerinden farklı boyutlar içinde işlemek istiyorum. Hikayemdeki silik edebiyat öğretmeninin (Hayati) kasabada dışındaki bir cinayete (bir kadının, kocası tarafından katledilişine) seyirci kalıp bir şey yapamamasını, bütün bir insanlığın vicdan problemi olarak masaya yatırmak istiyorum. Hayati’yi, Van Gogh gibi sıkıntılar, yoksunluklar içerisinde sanatsal yaratım adına umudunu korumaya çalışan bir yazar olarak tasarladım ki zahiren böylesine zayıf ve güçsüz bir bireyin suç ve cinayet karşısında ne yapıp/yapamayacağı üzerinde daha geniş düşünebilelim. Bu durumda alın yazısı sonucu zayıflık, siniklik ve ürkeklik ile malul Hayati, babasının intihar yazgısıyla hayata başlamasına rağmen, yazı ve edebiyat üzerinden kendine sağlam bir kök ve umut arıyorken, tıpkı babasının şahit olduğu gibi bir cinayete şahit olduğunda ne yapacaktır?
Film Ekibi:
Oyuncular: Serdar Orçin, Sezin Akbaşoğulları, Kübra Kip, Mert Yavuzcan, Şebnem Dilligil, Rıza Akın
Yazan ve Yöneten: Faysal Soysal
Yapım: Balkon Film, Eshragh Film Ortak Yapım, (Türkiye-İran)
Yapımcı: Faysal Soysal
Ortak Yapımcı: Ali Noori Oskuei
Uygulayıcı Yapımcı: Barış Yıldırım
Görüntü Yönetmeni: Vedat Özdemir
Kurgu: Mostafah Khergepoosh
Müzik: Payam Azadi
Ses: Mustafa Bölükbaşı
Ses Tasarım: Mohsen Roushan, Mohammad Javaheri Zade
Renk Tasarım: Hootan Haghshenas
Dekor: Natali Yeres
Sanat: Nezihe Ateş
Kostüm: Gülşah Yüksel