Jazz ve Ötesi
Aylar sonra Jazz ve Ötesi yazılarımıza sezon itibariyle başladık. Sezonun ilk sanatçısını tanıtalım. İşte Sonny Boy Williamson
Alex veya Aleck Miller ( 5 Aralık 1912 – 24 Mayıs 1965) daha sonra kariyerinde Sonny Boy Williamson olarak tanınan , Amerikalı blues mızıka sanatçısı, şarkıcı ve söz yazarıydı. 1950’lerde ve 1960’larda başarılı bir şekilde kayıt yapan erken ve etkili bir blues arp stilistiydi. Miller gibi çeşitli isimler kullanılmıştır. Rice Miller ve Little Boy Blue de popüler Chicago adıydı. Sonny Boy Williamson, kendini çağırmadan önce, blues sanatçısı ve armonika çalar. İkisini ayırt etmek için Miller, Sonny Boy Williamson II olarak anılıyor.
İlk olarak ” Dust My Broom ” da Elmore James ile kayıt yaptı . Popüler şarkılarından bazıları arasında ” Don’t Start Me Talk “, ” Help Me “, ” Checkin ‘Up on My Baby ” ve ” Bring It On Home ” bulunuyor. Amerikan Folk Blues Festivali ile Avrupa’yı gezdi ve Yardbirds , the Animals da dahil olmak üzere İngiliz rock müzisyenleri ile kayıt yaptı.
Miller’ın doğum tarihi tartışmalı. Miller, daha sonra birkaç derlemede yer alan “Sonny Boy Williamson’un Hikayesi” adlı sözlü performansında, 1897’de Mississippi, Glendora’da doğduğunu belirtir. Doğum tarihi hakkında beş görüş vardır. Beş görüş 1897, 1899, 1907, 1909 ve 1912’dir . Memphis Üniversitesi’nde müzik profesörü ve bir etnomüzikolog olan David Evans, Miller’ın 1912 civarında doğduğu ve 2 Şubat’ta yedi yaşında olduğuna dair nüfus sayım kayıtlarına rastladığını iddia ediyor. 1920, nüfus sayımı günü. Miller’ın Mississippi , Tutwiler’de veya yakınında , ölümünden on iki yıl sonra plak şirketi sahibi Lillian McMurry tarafından kurulan mezar taşı , doğum tarihini 11 Mart 1908 olarak veriyor.
Yakın zamanda soyadını kabul ettiği ortak üvey babası Jim Miller ve annesi Millie Ford ile 1930’ların başına kadar yaşadı ve çalıştı . 1930’lardan başlayarak, Mississippi ve Arkansas’ı gezdi ve daha sonraki Checker Records taraflarında gitar çalacak olan, Robert Junior Lockwood olarak da bilinen Big Joe Williams , Elmore James ve Robert Lockwood Jr. ile karşılaştı . Bu dönemde Robert Johnson ile de ilişkilendirildi . Miller bu yıllarda tarzını ve güzel sahne kişiliğini geliştirdi. Willie Dixon , Lockwood ve Miller’ın 1930’larda Mississippi , Greenville’de bahşiş için oynadığını gördüğünü hatırladı . Mızıkanın bir ucunu ağzına sokmak ve elsiz çalmak gibi yeniliklerle izleyicileri eğlendirdi. O sıralarda o, pirinç ve süte olan sevgisinden kaynaklanan bir çocukluk takma adı olan “Pirinç” Miller veya “Küçük Çocuk Mavisi” olarak biliniyordu.
1941 yılında Miller oynamak için işe alındı. Kral Bisküvi Zaman radyo istasyonu üzerinde kabartma un Kral Bisküvi markanın reklamının gösterisi KFFA içinde Helena, Arkansas Lockwood ile. Programın sponsoru Max Moore, görünüşe göre Chicago merkezli ünlü mızıka sanatçısı ve şarkıcı Sonny Boy Williamson’ın (Doğum adı John Lee Curtis Williamson, 1948 öldü) ününden yararlanmak amacıyla Miller’ı Sonny Boy Williamson olarak faturalandırmaya başladı. . John Lee Williamson, 1937’den itibaren “Sonny Boy Williamson” adı altında düzinelerce başarılı ve geniş çapta etkili kayıt yayınlayan büyük bir blues yıldızı olmasına rağmen, Miller daha sonra bu adı kullanan ilk kişi olduğunu iddia edecekti. Bazı blues akademisyenleri, Miller’in 1899’da doğduğu iddiasının, izleyicileri 1914’te doğan John Lee Williamson’dan önce adı kullanacak kadar büyük olduğuna ikna etmek için bir hile olduğuna inanıyor.
West Memphis’te radyo programı
1949’da Williamson West Memphis, Arkansas’a taşındı ve Howlin ‘Wolf ile birlikte yaşadı . (Daha sonra Checker Records için Howlin ‘Wolf’un “Like Wolf” adlı bir parodisini yaptı.) 1948’den 1950’ye kadar Hadacol iksiri satarak kendi KWEM radyo şovunu başlattı . King Biscuit müzisyeni arkadaşlarını , KWEM radyosunda performans göstermeleri için West Memphis’e (Elmore James, Houston Stackhouse , Arthur “Big Boy” Crudup, Robert Nighthawk ve diğerleri) getirdi. Williamson, Howlin ‘Wolf’un üvey kız kardeşi Mae ile evlendi ve Wolf’a nasıl mızıka çalacağını gösterdi. [11]
Kayıt kariyeri
Williamson’ın ilk kayıt oturumu için 1951 yılında gerçekleşti Lillian McMurry arasında Trompet Kayıtlar merkezli, Jackson, Mississippi . John Lee Williamson’ın ölümünün üzerinden üç yıl geçti ve bu, Miller’in dikkatlice ifade edilmiş “tek ve tek Sonny Boy Williamson” iddiasına ilk kez meşruiyet kazandırdı. Trumpet 1955’te iflas ettiğinde, Williamson’ın kayıt sözleşmesi, alacaklılarına teslim edildi ve onu Chicago’daki Chess Records’a sattı . Elmore James’in grubunun bir üyesi olarak göründüğü 1953’te Chicago’da bir takipçi geliştirmeye başlamıştı. Satranç yıllarında , 1955’ten 1964’e kadar Satranç’ın iştiraki Checker Records için yaklaşık 70 şarkı kaydederek en büyük başarısının ve beğenisinin tadını çıkardı. İlk LP albümü , daha önce piyasaya sürülen single’ların bir derlemesiydi. Başlıklı Aşağı ve Out Blues , Denetleyicisi tarafından serbest bırakıldı, 1959 A’da, “Sonny ile Boppin'” tek ‘Myself Yok Nights’ ile desteklenen koleksiyonunu piyasaya Ace Kayıtları 1955 yılında]
1972’de Chess plak şirketi için Williamson’ın kayıtlarını içeren bir derleme albümü This Is My Story’yi çıkardı. Daha sonra , Christgau’s Record Guide: Rock Albums of the Seventies’de (1981) yayınlanan , Robert Christgau’nun 1950’ler ve 1960’ların “temel kayıt kütüphanesine” dahil edildi.
1960’ların Avrupa turları
1960’ların başında Authentics tarafından vesilelerle bir dizi destekli, İngiliz maviler çılgınlığının yüksekliği sırasında Avrupa’ya birkaç kez gezdi. Amerikan Folk Blues Festivali ile Yardbirds ve Hayvanlar ve Avrupa çapında çeşitli televizyon yayınlarında yer alıyor. Bu zaman zarfında kendisine eşlik eden destek gruplarından “Bu İngiliz çocuklar bluesu gerçekten kötü çalmak istiyorlar ve yapıyorlar” dediği aktarıldı. Led Zeppelin biyografi yazarı Stephen Davis , Hammer of the Gods’da yazıyor; İngiltere’de Williamson, kahve makinesi içinde bir tavşan pişirmeye çalışırken otel odasını ateşe veriyor. Kitap ayrıca gelecekteki Led Zeppelin vokalisti Robert Plant’in bu gösterilerden birinde bluesmanin armonikalarından birini çaldığını iddia ediyor .
Sonny Boy, Avrupalı hayranlardan hoşlanıyordu ve kendisine özel yapılmış iki tonlu bir takım elbise, melon şapka, uygun şemsiye ve armonikaları için bir ek çantası varken. Roland Kirk’ün Kopenhag’daki (1963) canlı albümü Kirk’te “Big Skol” olarak gösterildi.
ABD’ye döndükten sonra KFFA’da King Biscuit Time şovunu oynamaya devam etti ve Helena, Arkansas bölgesinde performans sergiledi. Diğer müzisyenler Houston Stackhouse ve Peck Curtis, 25 Mayıs 1965’te Williamson için KFFA stüdyolarında beklerken, 12:15 yayın zamanı yaklaşıyordu ve Williamson görünürde hiçbir yerde değildi. Peck, Williamson’ın yerini tespit etmek için radyo istasyonundan ayrıldı ve cesedini kaldığı odada, önceki gece uykusunda geçirdiği kalp krizi sonucu ölü olarak buldu. Williamson, Tutwiler, Mississippi’nin hemen dışındaki New Africa Road’da eski Whitman Şapeli mezarlığının bulunduğu yere gömüldü. Trumpet Records’un sahibi McMurry, mezar taşına yanlış bir ölüm tarihi verdi.
Diskografi
Albümler
Down and Out Blues (Satranç, 1959)
Blues İçinde Bir Portre (1963)
The Blues of Sonny Boy Williamson (1963)
Sonny Boy Williamson ve Memphis Slim (1964)
Sonny Boy Williamson ve Yardbirds (Fontana, 1966)
The Real Folk Blues (Satranç, 1957-64 [1966])
Daha Fazla Gerçek Halk Blues (1966)
Bana Çiçek Gönderme (1968)
Bummer Yolu (1969)
Sonny Boy Williamson + Hayvanlar (1972)
Kral Bisküvi Saati (1989)
“Cool, Cool Blues” / “İstersen Yap” (Trompet Kayıtları, 1951)
“Çılgın Bout You, Baby” / ” Görme Körüne Kadar Görme ” (Trompet, 1951)
“Pontiac Blues” / “Sonny Boy’s Christmas Blues” (Trompet, 1951)
“Mighty Long Time” / “Nine Below Zero” (Trompet, 1951)
“Sizin Yönünüze Giden” / “Kırmızı Sıcak Öpücükler” (Trompet, 1954)
” Beni Konuşmaya Başlama ” / “Tüm Aşkım Boşuna” (Checker Records, 1955)
“Kendinize Saklayın” / “Anahtar (Kapınıza Kadar)” (Checker, 1956)
“Açıklayayım” / “Hayal Gücünü” (Checker, 1956)
“No Night by Myself” / “Boppin ‘with Sonny” (Ace Records, 1956)
“Yılanlar İçin Besi Kurbağaları” / “Bilmiyorum” (Checker, 1957)
“Cross My Heart” / “Memnun Kalmadım” (Checker, 1958)
“Doğuştan Kör” / “Doksan Dokuz” (Checker, 1958)
“Cenazeniz ve Davam” / “Bebeği Uyandır” (Checker, 1958)
“Vicdanınız Rehberiniz Olsun” / “Görmeyen Göz” (Checker, 1959)
“Sıcaklık 110” / “Yalnız Kabin” (Checker, 1960)
“Bebeğime Güven” / “Birbirine Çok Yakın” (Checker, 1960)
“Keçi” / “Yalnız Olmak Üzücü” (Checker, 1960)
“Hemen Durdur” / “Av” (Checker, 1961)
“Av” / “Küçük Köy” (Checker, 1961)
” Tek Çıkışlı ” / “Sıfırın Altında Dokuz” (Checker, 1962)
“Ayaklarıma Geri Dönmeye Çalışıyorum” / “Dekorasyon Günü” (Checker, 1963)
” Bye Bye Bird ” / ” Help Me ” (Checker, 1963)
“Genç Günlerim” / “Seni Yanımda İstiyorum” (Checker, 1964)
” Eve Getir ” / “Aşağı Çocuk” (Checker, 1965)
“Baby Let Me Come Back Home” / “November Boogie” / “All Nite Boogie” / “Leavin Blues” (Collectors Special Records EP, 1966)
Derlemeler
Memoriam’da (1965, The Real Folk Blues olarak yeniden yayınlandı , 1966)
“The Original” tarafından Blues Klasikleri Sonny Boy Williamson (1965)
Bu Benim Hikayem (1972)
Sonny Boy Williamson olarak, Armonika ve Houserockers
Bekarlar
“Too Close Together” / “Cat Hop” (Trompet Kayıtları, 1953)
“Gettin ‘Out of Town” / “O Ölülere Hayatı Geri Getirdi” (Trompet, 1954)
“Boş Yatak Odası” / “Alttan” (Trompet, 1955)
“Mr. Downchild” / “Stop Now Baby” (Trompet, 1954)
“Kalbimi Geçiyorum” / “West Memphis Blues” (Trompet, 1954)
“Eve Dön” / “Ağlamayı Durdur” (Trompet, 1954)
“Alttan” / “Boş Yatak Odası” (Blue Horizon Kayıtları)
Williamson’un bazı parçaları: