Siyaset

BBP ve Alperen Ocakları’ndan Ramazan kolisi

BBP Kocaeli Teşkilatı ve Alperen Ocakları deprem bölgesine ulaştırılmak üzere Ramazan kolisi kampanyası başlattı

Lerzan Göremen– Yaklaşık bir ay önce meydana gelen deprem sonrası ile dönen Büyük Birlik Partisi ve Alperen Ocakları, Maide Restoran’da basın açıklaması yaptı. Açıklamaya BBP İl Başkanı Kaan Şengil, BBP İl Koordinatörü Metehan Küpçü, Alperen Ocakları İl Başkanı Cüneyt Engin, İzmit İlçe Kadın Kolları Başkanı Ayşe Meral ve ilçe başkanları katıldı. Deprem bölgesinde 20 gün kalan partililer ve ocak üyeleri 200 kişilik ekiple görev yaptı. Bölgede koordinasyonu sağlayan partililer, şimdi de bölgeye ulaştırılmak üzere Ramazan kolisi hazırlayacak. Kampanyayı başlatan BBP, 5 bin koli ile bölgeye gitmek istiyor.

20 GÜN KALDIK

Maide Restoran’daki kahvaltı sonrası bölgedeki çalışmaları aktaran Kocaeli Alperen Ocakları İl Başkanı Cüneyt Engin, “ Alperen Ocakları olarak ilk gün harekete geçtik. İlk işimiz bölgede enkaz çalışmalarına yardım etmek ve kardeşlerimize yardımcı olmaktır. 17 insanımızı canlı olarak çıkarmayı başardık. 100’ün üzerinde kardeşimizi şehit olarak çıkardık. İki öğüne birlikte 10 bin kase çorba dağıttık. Bölgede 20 gün kalarak görevlerimiz ne iyi şekilde yerine getirdik” ifadelerini kullandı.

BEŞ ÇADIR KENT KURDUK

BBP Kocaeli İl Başkanı Kaan Şengil ise “Çok büyük bir felaket yaşadık. Depremin merkez üssüne ilk giden gruplardan biriyiz. Pazartesi gecesi 200 alperen kardeşimizle yol açıktı. İki tır erzak götürdük. Maraş’ta gıdanın ulaşmadığı yerlerde çorba dağıtımına başladık. 30’un üzerinde arama kurtarma sayımızla enkaz çalışmalarında bulunduk. 17 kişiyi sağ salim çıkardık. 137 mahallede ve köyde erzak ve insani yardım yolladık. Köylerimizi gezdik. Muhtarlara giden yardımların ulaşmadığı yerlerde ihtiyaç Sahiplerine ulaşıp gıdaları dağıttık. Yardımları doğru yerler ulaştırmak için çalıştık. Oradaki genel arama kurtarma faaliyetleri için koordineyi sağladık. 5 adet Şehit Muhsin Yazıcıoğlu çadır kenti kurduk” dedi.

“ALIŞMAYALIM”

Şengil, “Kurumlarla iş birliği yapıyoruz üzerimize düşen konuları soruyoruz. Pek düşünülmeyen ihtiyaçları karşılıyoruz onun dışındakileri zaten çok şükür devletimiz karşılıyor. Allah bir daha böyle bir afet yaşatmasın ancak yolum olarak daha denetleyici olmak gerekiyor. Depremlerdeki can kayıpları önlenmeli buna dair kamuoyu oluşturacağız. Milletin zor gününde n önce olmayı görebilen insanlarız. Nerede ihtiyaç olursa Allah’ın izniyle orada olacağız. Bize yardım gönderen herkese teşekkür ediyorum. Psikolojimiz de düzgün değil ama hayata kolay alışmayalım. Tekrar bunları yaşamamak için eski hayatımıza dönmeyelim” dedi.

“İNSANÜSTÜ BİR ÇABA VARDI”

BBP Kocaeli İl Koordinatörü Metehan Küpçü, deprem bölgesindeki koordinasyonu çok iyi sağladıklarını ifade ederek “Necip Türk Milletimizin başı sap olsun. Asrın felaketi denecek bir olay yaşadık. Allah bir daha böyle acılar yaşatmasın. Bölgeye ilk giden kardeşlerinizdeniz. Bu süreçte bizi her zaman destekleyen, yalız bırakmayan gücünü hep hissettiğimiz Genel Başkanımız Mustafa Destici’ye, genel başkan yardımcılarımıza, Alperen Ocakları genel başkanımıza, il ve ilçe başkanlarımıza, ocağımızın il ve ilçe başkanlarına ve kıymetli dava arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. İnanın insanüstü bir gayret ve çaba vardı. Bizlerde bu mücadelenin hakkını vermeye çalıştık” diye konuştu.

“DEVLET MİLLET ELE ELEYDİ”

Açıklamalarını sürdüren Küpçü, “Buradan gittiğimizde bir şaşkınlık vardı. 11 ili kapsayan afet meydan gelince hiç kolay değil, yapılabilecek bir şey yok. İlk gittiğimizde bir boşluk vardı bizlerde o boşluğu doldurmak için gittik. 15 bin kişilik mobil mutfakla gittik. Yemekle ilgili problem vardı. 137 mahallesi olan 12 Şubat Belediyesinin bütün koordinasyonunu 200 alperenle bizler sağladık. Psikolojik olarak insanların yanında olduğumuzu bilmeleriydi. Girilmedik gönül, sıkılmadık el bırakmadık. Kadrolar yerine oturdukça geri çekildik. Devlet millet ele ele vermiş durumda, boşluk yok” dedi.

“KOORDİNASYONU SAĞLADIK”

Küpçü, “Kaymakamımız ve belediye başkanımız sizin koordinasyonunuz çok iyi bir süre daha bölgede kalın dediler. Bizlere 2 bin metrekarelik bir depo tahsis edildi. Depo atıl durumdaydı. Burayı 40 kişinin kalabileceği bir yatakhane yaptık. Alperenler olarak bu milletin bizatihi kendisiyiz. Günde 2 bin haneye ulaştık. Elimizde ne imkan varsa bunları kullandık. Çok da başarılı olduk. Koordinasyon merkezimiz hala açık. Gelmemizin asıl sebebi şuydu: Burada imkanlarımız doğrultusunda yeni bir şeyler yapıp bölgeye nasıl daha fazla faydamız olur onu düşündük. Bölgemize derman olmaya devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.

“İYİ BİR EKİP KURACAĞIZ”

Deprem sonrası arama kurtarma faaliyetlerinde hızlı organize olabileceklerini de fark ettiklerini söyleyen Küpçü, “Fakat bu yetersiz. Her an böyle bir şey başımıza geldiğinde hareket edebilecek durumda olmamız lazım. Bunu düşünmesi gereken sadece biz değiliz. Millet olarak düşünüp millet olarak hareket etmemiz lazım. En az 100 kişilik bir ekiple AFAD’a başvuracağız. Allah’ım inşallah bir daha böyle bir felaket vermez ama böyle bir şey başımıza gelirse bütün ekipmanları hazır bir şekilde olacağız” dedi.

“KENTSEL DÖNÜŞÜM BİR AN ÖNCE BAŞLAMALI”

Yapıların sağlam olmadığına dikkat çeke Küpçü, “Deprem felaketinde işgüzarların çalmak çırpmak adına insanların hayatlarını mahvedenleri gördük. Bir de işini iyi yapıp şerefli, namuslu müteahhitler gördük. Hatay’da tablo çok ağır. Şehir başka bir yere taşınmak zorunda ama böyle olmamalı. Denetimler tam anlamıyla yapılmalı. Bir canımıza dahi zarar gelmesini kabullenmeyiz. Fay hatlarının geçtiği bölgelerde acil bir şekilde kamunun ve belediyenin kentsel dönüşümü gerçekleştirmesi lazım. Bu milletin bir acıya dahi katlanabileceği hali kalmamıştır” diye konuştu.

“RAMAZAN KOLİSİ KAMPANYASI BAŞLATTIK”

Güncel siyaseti değil şehirlerimizi nasıl daha güvenli hale getirmelerinin tartışılması gerektiğini söyleyen Küpçü, “Ne çabuk unuttuk, unutmamalıyız. Bir gıda ve temel ihtiyaç kolisi olmak üzere Ramazan ayı başlamadın 5 gün önce 100 ile 100 Alperen kardeşimle beraber bölgeye götürmek istiyoruz. Hazırlanan kolilerin yüzde 25’ini kadın kollarımız ilimizdeki ihtiyaç sahiplerine yüzde 75’ini ise deprem bölgesine götüreceğiz. En asgari 5 bin koli ile bölgeye gitmek istiyoruz. Bu kampanyaya yardım etmek isteyenler 0532 063 23 34 numaralı telefonla irtibata geçebilir. Nakit yardım etmek isteyenlere ise en iyi fiyat aldığımız yere yönlendireceğiz. Gitmeden önce bir açıklama daha yapıp ne aşamada olduğumuzu açıklayacağız” ifadelerini kullandı.